فائزون|شهدا عامل بازدارندگی و قدرت نرم جهانی هستند/ شهدا محور وحدت اند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

شهدا عامل بازدارندگی و قدرت نرم جهانی هستند/ شهدا محور وحدت اند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: شهدا عامل بازدارندگی و بالاترین قدرت نرم جهانی هستند.

کدخبر : 9754 | تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۹/۵|۱۱:۴۶

به گزارش فائزون؛ سردار حسین معروفی در نشست گنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که با مسئولان اجرایی برگزار شد با تاکید بر اینکه همه ما معتقدیم شهدا عامل بازدارندگی و بالاترین قدرت نرم جهانی هستند اظهار داشت: شهدا مایه ابهت کشور و ملت ایران شدند و  قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را بالا بردند. شهیدی همانند حججی باعث انسجام در کشور و شهید خزایی در حوزه ملی و استانی تاثیری گذاری عمیقی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا محور وحدت هستند افزود: شهدا مربوط به هیچ حزب؛ جناح و گروه خاصی نیستند شهدا متعلق به ملت ایران و انقلاب اسلامی هستند و همه ی ملت ایران به آنها افتخار می کنند.

سردار معروفی خطاب به مسئولان بیان داشت: شهدا را حصار شهرستان و استان نکنیم شهید میر حسینی؛ شهید سبیل اخلاقی؛  شهید اربابی و شهدای دیگر کشورمان اگر جان دادند به خاطر استان یا شهرستان یا روستا نبود بلکه به خاطر انقلاب اسلامی و ملت ایران و تمامیت ارضی از جان خود گذشتند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: انسان زمانیکه زندگی نامه شهیدی همچون میرحسینی را مطالعه می کند افتخار می کند که چنین شخصیتی در کشور دارد و این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تصریح کرد: حوادث بزرگ تاریخی را دو آسیب تحریف و فراموشی تهدید می کند که راه مقابله با فراموشی تکرار و راه مقابله با تحریف پرداختن به جزییات است.

وی ادامه داد: بزرگترین پدیده قرن ما انقلاب اسلامی است که با هدایت الهی و تدبیر امام خمینی(ره) اتفاق افتاد و جبهه مقاومت اسلامی نیز زاییده دفاع مقدس است پس مجاهدت در جبهه مقاومت مجاهدت در دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: در برجسته کردن شهدا گاهی می توان با چند خط و گاهی می توان شهید را در قالب یک  داستان روایت بکنیم و تحول در جامعه ایجاد کنیم کنگره ملی شهدا باید گویای اینکار باشد.

وی با تاکید بر اینکه کنگره ملی شهدا کاری ماندگار و بزرگ که از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: کنگره ملی شهدا تاثیر عمیق در جان و هدایت و همگرایی و همبستگی مردم دارد.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: در استان ما دشمن دو راهبرد و هدف عمده شامل؛ انشقاق قومی و انشقاق مذهبی را دنبال می کند که باید به دنبال راهبرد مقابله با آن باشیم.

وی اشاره کرد: این کنگره از سال 90 در حال دنبال کردن است و انشالله در دهه سوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنایت ویژه به استان سیستان و بلوچستان دارند افزود: در استان سیستان و بلوچستان انگیزه؛ انگیزه ی مجاهدت است.

سردار معروفی تاکید کرد: کنگره شهدا پس از برگزاری باید به شکل یک ساختار باقی بماند و استمرار داشته باشد تا شهدای این گنکره به جهان معرفی شوند و برای آنها کتاب تولید شود .

وی در ادامه محتوی و شکل را اصل و اساس کار کنگره دانست و ادامه داد: ما تا کنون اجازه ندادیم حتی یک برگ بدون هماهنگی  با کمیته علمی منتشر شود.

وی از تولید 53 عنوان کتاب که 11 عنوان آن کتاب فاخر است خبر داد و گفت: 10 عنوان از این کتب در خصوص شهداست که در سطح  ملی  توزیع خواهد شد و یک کتاب نقش استان در دفاع مقدس است که 700 صفحه و آماده چاپ است. این کتاب مرجع است و در آن نقش همه اقشار حاضر در دوران دفاع مقدس به رشته تحریر دراورده شده و در این کتاب جمع آوری شده است و یک کتاب کاملی است.

سردار معروفی ادامه داد: فیلم شهید میر حسینی در حال آماده شدن است که قبل از کنگره نمایش داده خواهد شد و تعدادی کلیپ های 30 دقیقه ای نیز در حال آماده سازی است.

وی از نصب نماد کاشی کاریهای شهدا  در نقاط و مکانهای مختلف سطح شهر خبر داد و افزود: باید بعد از برگزاری کنگره تحولات در استان ملموس باشد و همه شهر تغییر کند و زیبا شود که هزینه بر هم هست و می طلبد حوزه ها متمرکز شوند .

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر






captcha
ارسال